Linda Nilsson

Alla inlägg under december 2008

Av Linda - 31 december 2008 19:15

Ja då har ännu ett år tagit slut! Nu låter det som att jag är jätte gammal men det är jag ju inte! om man inte är gammal när man snart fyller 20år. haha


Det känns som att man har hunnit med ganska mycket det här året! Det började med att man pluggade som en tok (fast det beror ju på hur man ser det!!),jag gjorde klart mitt projektarbete (en bröllopsklänning), vi klädde ut oss till 80-tals barbies, tog studenten och gick på en massa roliga studenfester, tävlade en hel del, gick in i väggen och mådde allmänt piss, jobbade på konsum och jobbade på skogslund m.m


Så man kan ju sammanfatta det som ett blandat år med både glada och dåliga dagar.


Jag har äntligen bestämt mig för att satsa på fältävlan, vilket jag alltid mer eller mindre har velat göra, och hann starta två gånger innan säsongens slut, viket gick hyfsat! Det ska trimmas dressyr nu så det bara sjunger om det så att man får till den där "dressyrdressyren" inför kommande säsong som förhoppningsvis börjar den 18-19 april i mantorp! om underlaget tillåter förstås!!


problemen då?! jo de flesta har löst sig, eller snarare jag jobbar på dem. Jag har gjort vissa (ganska stora egentligen) ändringar i mitt liv och jag har helt plötsligt fått mera tid över till att leva, vilket inte är helt fel! Det gör att jag får mer tid över för mig själv och jag kan satsa på att göra det som jag själv vill på det sätt som jag vill!


Så nu vill jag bara önska er ett gott nytt år och jag hoppas att nästa år bara blir ännu bättre!! :D

Av Linda - 30 december 2008 18:59

man bara jobbar, jobbar och jobbar! tänk om man kunde vinna några miljoner så att man slapp det! För då kunde jag ju dessutom flytta hemifrån, köpa nån mer häst och garanterat köpa en ny transport, bil och en liten hästlastbil! Tänk vad bra det skulle bli då! :D men men vad hjälper det att drömma om vad man skulle göra för pengarna om man vann om man inte ens spelar nåt!?


men idag läste jag ett horoskop för dagen ur expressen eller aftonblandet (komer inte ihåg vilken) att jag skulle ha tur med spel idag så jag har köpt en bingolott (haha) så nu hoppas jag bane mig att jag vinner nåt i alla fall!

Av Linda - 26 december 2008 22:25

Idag var jag, jossa och maria upp till barkarby factory outhlet och shoppade loss lite! inte för att jag köpte så mycket men det var kul ändå! Jag köpte en blå peak-träningströja och ett par joggingskor (vilket var väldigt behövligt då mina andra är lite utnötta!) så nu kanske jag kan komma igång och träna lite mer utan att jag får ont i knäna på en gång! så att man kommer lite i form! (har man tur kanske man tappar några onödiga kilon, vilket iförsig är planen men ändå) jag har kommit på att om man ska rida fältävlan kanske man ska ha lite kondis så att man inte får hjärtattack efter halva banan! haha det kanske inte skulle se så snyggt ut!


Många är så jäkla noga med sina hästars träning att de ska vara fullt musklande m.m men inte tusan är ryttarna det! så nu ska iaf jag försöka ändra det för min del! haha :P har jag sagt många gånger men nu jäklar!!!

Av Linda - 22 december 2008 18:41

haha ni som inte var på myrby och tittade idag missade verkligen något!

Det var julhoppning och jag och millan var med, utklädda förstås. jag var tomtemor med en röd fleccdress, en blond peruk flätad i två långa flätor och såklart tomteluva på hjälmen och La Toya var ren, med renhorn, rött nosludd, rött på martingalen och under sadeln (grymt söt var hon!). Millan var tomte med skägg och hela köret. tyvärr har jag ingen bild på henne än men ska fixa det!


Tyvärr så hade vi en rivning i omhoppningen så vi vann inte men det var en kul avslutning på säsongen och nu väntar en liten vintervila innan hon sätts igång igen lagom till Johan Lundin träningen (som jag verkligen hoppas jag kan åka på annars blir jag ledsen!!!)

Av Linda - 16 december 2008 20:30

idag var jag och maria på model house i stockholm? hon hade vunnit en tävling så vi fick komma dit och få make-up och sen bli fotade! Det var riktigt kul! Maria är lite stel bakom kameran men efter några skämt blev det bra! haha :P


sen var vi ut och åt innan vi tog bussen tillbaka till västerås!

Av Linda - 14 december 2008 18:54

Haha idag när jag kom ut till stallet så hade de julpyntat och mitt på stallplanen fins en liten rundell med staket runt! Där hade de gjort en jätte fin snögubbe och en snöhund! (ska ta kort på dem i morgon om de fortfarande existerar) Närjag sen tog in La toya höll hon på och dö för de var extremt livsfarliga. Det är inte mycket hon bryr sig om men den där snösaken var verkligen hemsk tyckte hon! haha

Av Linda - 12 december 2008 19:00

haha varför måste alltid unfar kladda så mycket? det spelar ingen roll hur gamla de är de kladdar i alla fall! Idag vikarierade ja på skogslund de hade pysseldag och jag skulle vara med och göra julgodis.


En sorts godis de kunde göra var en karameliserad gran (en upp och nervänd glasstrut med glassyr på) de flesta klarade av att göra detta ganska bra men vissa (speciellt killar) tyckte att det var roligt att överdriva, gegga och bara göra den allmän äcklig och det slutade med att de slängde den! varför ska man då göra julgodis? Nog för att jag också tyker om att kladda men inte på den nivån! haha :P


Sen var jag i alla fall till stallet ett tag och sen när jag kom hem tog jag av nån anledning helt självmant på mig uppgiften att skotta snö utanför vårat hus! (händer inte så ofta) sen gjorde jag två väldigt fina snölyktor vid dörren! Det såg riktigt gulligt ut! :D

Av Linda - 10 december 2008 23:03

idag kom jag i alla fall äntligen i väg till tinas träning efter lite bilproblem på förmiddagen. Trodde ett tag att det inte skulle bli någon träning, men sen helt plötsligt bara fungerade bilen igen så det var väl tur det, för jag ville verkligen åka och träna.


Hoppträningen gick jätte bra. Tina hade byggt upp två studs och några enkelhinder som vi red i olika följd. Tina tyckte att jag red betydligt bättre idag så det var kul att mitt slit i veckan gav resultat! :D

Ovido - Quiz & Flashcards