Linda Nilsson

Alla inlägg under november 2010

Av Linda - 28 november 2010 19:01

sorry nu harjag inte skrivit nått på 100år igen... men jag har så jäkla mycket så jag har fan inte hunnit! :(


men från och med i morgon så kommer jag iaf att få lite mer tid över, få nämligen hjälp av en medryttare 3dagar i veckan! en jätte bra tjej som heter Mia ska hjälpa mig   


annars så har väl all tid gått åt till skolan och hästen på den senaste tiden, har väl försökt fixa i lägenheten i den mån jag kunnat. Pappa har iaf varit här uppe två söndagar och hjälpt mig med lite saker. bland annat så tapetserade vi om i hallen. blev jättesnyggt. tyvärr har jag inga bilder på hur det såg ut innan men såhär ser det ut nu:


   


igår så julpyntade jag faktiskt lite, bytte gardiner och lampor, och ställde fram några tomtar, så nu är det lite mysigt här iaf.


innan:


   

efter:


     


sen har det efterfrågats lite fler bilder på lägenheten (sorry carina) så här är nån mer bild oxå!


köket:


 


toaletten:


 


rummet: (ja det är lite stökigt)

 


igår var jag på ridsportmässan på stockholm horseshow. måste erkänna att jag tycker mässan var rätt värdelös, jag hittade det jag skulle ha iaf, ett tjockt vintertäcke med hals.. i övrigt tycker jag den var liten och innehålsllös.


hittade iaf ett bra täcke till bra pris. blev ett horsewear amigo :)


som passade perfekt :


 

idag har jag istort sett bara varit i stallet, usch och fy vad kallt det var att rida, blåste som fan så det blev säkert -20 i vinden. det kändes som det iaf! men nu är det iaf snö så nu blir det pulsa snö i massor. så jäkla nyttigt! men det skulle ju vara trevligt om det slutade blåsa och snöa så man fick lite fint väder.


sen lagade jag riktigt god mat åt mig själv, hade hoppats på att mattias skulle komma oxå men han fastnade i sin soffa   får hoppas på att han vill komma nån annan dag kanske!


blev lax iaf och fan va gott det blev:


   


nu sitter jag och syr päslor för fulla muggar, ska "broddera ett halsband som jag ska ha på modevisningen som kommer vara på brunogallerian den 20/12... biljetterna kommer kosta 50kr! jag hoppas ni kommer :P


  en del färdig, svårt att se färgerna på det men lovar att jag ska ta en bättre bild sen när det är klart... men ni kanske kan förstå att det tar sin lilla tid att göra.ska ha fyra delar till, men inte lika stora som tur är! men snyggt kommer det bli hoppas jag.   


Av Linda - 3 november 2010 11:23

japp då är man "stockholmare"   fick nycklarna till lägenheten i måndags och i går gick flyttlasset.


det har varit en jäkla massa bilkörande mellan sura och stockholm de senaste dagarna kan man lugnt säga. åkte ju hem med tåg i lördags för att packa det sista, åkte tillbaka med bil i söndags och hade då hästen med mig upp igen (hon har ju varit på prov hos en tjej som tyvärr inte tyckte att det fungerade), åkte tillbaka till sura på måndag kväll för att lämna släpet (tack jane för att jag fick lämna tillbaka det så sent) och packa det sista. Sen var det bara att gå upptidigt på tisdagen och åka till preem och hämta släpet vi skulle använda i flytten, lyckades backa ner det hemma bredvid garaget (var inte många centimeter till godo ska jag tala om) sen bar flyttlasset upp mot lerbäcksgränd, hagsätra. Vi ställde in alla lådor och möbler sen bar det av tillbaka till sura igen för att lämna av mamma och släpet. Efter det var det gasen i botten upp tillbaka till kungsängen och hästen sen åkte jag och sov hos mattias. ingenting är ju uppackat i lägenheten så kände inte riktigt att jag orkade hålla på med det igår kväll...


nu ska jag ta och packa ihop alla saker jag har här sen ska jag ta och åka förbi ikea tror jag innan jag åker och rider hästen. sen bär det av till lägenheten för att börja packa upp grejerna. Måste nog åka och köpa nån mat oxå så jag kan äta! haha


lite bilder från flytten och lägenheten:



En förtvivlad Emil. Han tyckte inte om att jag packade ska jag tala om   

   

släpet, man har mer saker än man tror

min bror tyckte nallen skulle köra... haha

   

köket

allrum

allrum mot kök

   

badrum

Av Linda - 1 november 2010 10:08

Gud vad skönt med lov! inte direkt för att man kan sitta och lata sig, har hur mycket som helst att göra... alla delar till klänningen ska trådmarkeras och sen tråcklas ihop, jag ska sy en jeanstoile, skriva ett arbete om balenciaga och sen som toppen på berget ska jag ju FLYTTA och ta hand om hästen!! känns som att det blir fullt upp!


ska vara i farsta centrum kl 14 idag och få nycklarna till lägenheten, sen blir det väl till att åka dit och kolla lite!


återkommer med bilder från lägenheten :D

Ovido - Quiz & Flashcards