Linda Nilsson

Alla inlägg under mars 2010

Av Linda - 31 mars 2010 22:23

detta är drömmen, man kanske aldrig når dit men man måste iaf få drömma!


blev helt klart kär i den rosa klänningen 8.04.  


gucci


hehe satt och blev lite nostalgisk... höhö värsta hässlölåten!   


Av Linda - 29 mars 2010 23:48

alltså jag måste verkligen erkänna att inspirationsnivån ligger på 0,000000000 just nu... och jag känner mig så elak mot henne på grund av det! men vad ska man göra, jag vill gå vidare i mitt liv nu, finns så mycket annat man kan göra känns det som! så mycket man har missat och vill ta igen...


var till tillskärarakademin och tittade i torsdags. det kändes bra och jag hoppas att jag kommer komma in. ska bara ta och fixa ansökningsuppgifterna jag fick och lämna in dem, var en bunt till varje utbildning. ska ju söka två olika.


var iaf iväg och red div 3 i dressyr i söndags oxå. jag är nöjd med ritten, några små grejer som va sådär men annars så... domaren var dock inte lika nöjd, men man får ju se på helheten ur hästens synvinkel! jag är iaf nöjd med henne, hon var lugn och höll sig i skinnet! höhö


 


  

Av Linda - 22 mars 2010 11:27

japp nu har jag gjort det! Lagt ut henne på annons. vet inte riktigt hur det känns måste jag erkänna, hjärnan känns helt tom! men jag tror att det blir bäst sähär...


Annons på henne finns på: www.hastnet.se www.hastfynd.se www.horselink.se och www.horsetrading.se


Var och tävlade i lördags oxå föresten! Var dubbelnolla och delad trea i 100 och hade ett nerslag i 110 men blev ändå nia så det var väl helt okey! La Toya var hur fin som helst! helt grymm var hon!   


  

Av Linda - 19 mars 2010 10:10

  ja nu har jag nog verkligen bestämt mig! jag kommer att söka in till stockholms tillskärarakademi. både till mönsterkonstruktör och klänningsskräddare. förhoppningsvis kommer jag in på nån av utbildningarna!

  

Beslutet känns bättre och bättre för varje dag. Det innebär ju som sagt oxå att jag kommer att sälja La Toya och alla grejer jag har för att ha råd att betala terminsavgifterna. Så känner du nån som kan tänkas vilja ha en väldigt allsidig häst är det bara att ni hör av er till mig!


Sen så skulle jag så gärna vilja gå och se Tim burtons Alice i underlandet. Nån som har sett den? vad tyckte ni om den? Jag menar, Johnny Depp och helen bonham carter är ju med i filmen så den måste ju vara bra!     


  

Av Linda - 11 mars 2010 18:28

ja det är frågan...


som det känns just nu kommer jag nog att börja plugga på tillskärarakademin i stockholm till hösten. Om jag kommer in vill säga!


det känns som att det är rätt tid att göra nått åt sitt liv. Nackdelen är väl bara att jag måste sälja La Toya i såna fall, och det kommer inte bli lätt. men jag har tappat glädjen i ridningen känner jag! jag kan inte glädjas åt att det går bra längre och då kanske det är dags att ta en break!


kan tänka mig att jag kommer få många förvånade miner men det är väl sånt man får ta...

Av Linda - 8 mars 2010 13:05

I lördags var det då dags för första tävlingen på riktigt länge. var ju iväg på två dressyrtävlingar i november, men annars så har jag ju inte tävlat sedan 11 juli! Så det var riktigt roligt att äntligen komma iväg.


Och det gick ju helt okey! I 100 var jag dubbelnolla och snabbast så¨det resluterade i vinst! Rundan i sig var väl inte den bästa, blev lite fel på nått ställe och så, men nu ställer hästen upp så nu är det lite enklare. Tyckte inte att jag red speciellt fort, men jag tog en kortare väg till kombinationen som inte så många andra tog så det var nog det som gjorde vinsten.   


sedan var det dags för 110, och gud så nervös jag var. eftersom jag har haft rätt stora problem förut och på slutet kom jag ju inte ens runt så då var jag inte riktigt lika lugn innan start om jag säger så!


men när jag väl red mot första hindret släppte det hyffsat! Rundan i sig blev jämnare och känslan var bättre. Men jag blev kvar för mycket i handen till sista hindret i grunden så då rev hon det! lite klantigt från min sida, men annars så är jag riktigt nöjd med dagen!



Har ju även bytt nosgrimma och bett på henne i hoppningen och det kändes bra! Har även köpt och testat ett annat bett som jag har tänkt ha i terrängen, men nu krävs det ju bara att all snö försvinner så att jag kan testa det på riktigt!


  


En nöjd häst efter dagen...   

Av Linda - 2 mars 2010 11:30

Nu VILL jag verkligen ha vår! jag vill åka till mantorp! men det känns mer och mer omöjligt. det är bara 6,5 vecka kvar och det ligger ca 1m snö på fälten och nu snöar det igen... jag blir galen, nog för att jag var det redan innan, men nu blir jag ännu galnare!!!


man hoppas på så mycket! det är väl så... Blir ju inte bättre av att man uppfattas som jobbig, när det ända man vill är att vara lite social och visa att man bryr sig, för det gör jag verkligen! Jag bryr mig så mycket att jag till och med drömmer om det, låter säkert helt stört, men man kan ju inte riktigt styra vad man drömmer om.


Nu verkar det iaf som att fagersta inte ställer in hopptävlingen på lördag, som alla andra klubbar gör just nu på grund av all snö!! Jag är rikigt peppad så det ska bli jätte skoj att få komma ut! ska ta och fräscha upp grejerna lite bara! de är inte använda sedan i maj 09 då jag tävlade hoppning senast!


nej nu ska jag nog ta och åka ner till gymmet tror jag!

Ovido - Quiz & Flashcards