Linda Nilsson

Alla inlägg under september 2009

Av Linda - 30 september 2009 22:07

 


Idag var La toya underbar... Jag log hela ridturen! galopperade mer ordentligt för första gången idag, och då kände jag hur mycket jag älskar den hästen! shit alltså...Har dessutom klippt henne idag, så nu är hon snygg och fin dessutom!


jag vet att jag bara skriver om min häst här, men jag komer liksom inte på något annat att skriva om!


men jag kanske har nått annat på G så då får jag väl skvallra om det när det blir lite mer aktuellt... ;)

Av Linda - 29 september 2009 21:47

JIPPI!!! Idag hade jag ut min veterinär Sara, som skulle vaccinera, kolla tänderna på La Toya och böja igenom henne för att kolla att hon är fräsch!


Och det underbara är att det syntes ingenting!!! så underbart! så det är bara att fortsätta att sätta igång henne. hoppa tänker jag inte börja göra försen i november, för att vara på den säkra sidan. däremot ska vi trimma dressyr, och om allt fortsätter att kännas bra finns det två dressyrtävlingar i november som jag tänkte vara med på! :D


Så i morgon tror jag att klippmaskinen åker fram, och eftersom det nu helt plötsligt har blivit kallt är det väl bäst att dra fram alla täcken oxå....

Av Linda - 10 september 2009 01:07

en film på mig och La Toya... här kan ni se vilka framsteg vi har gjort under året när det gäller dressyrbiten! men det finns fortfarande mycket att jobba vidare på! och med min nya dressyrsadel hoppas jag kunna förbättra min sits och påverkan på hästen!


nu när jag känner positiva vindar igen vill jag ut och sopa banorna i vår... :D




Av Linda - 7 september 2009 15:05

Sorry har inte skrivit på ett tag, men har inte riktigt haft nått roligt att skriva om... allt har bara kännts piss! så jäkla typiskt att allt ska gå åt skogen när allt väl äntligen börjar släppa. speciellt i hoppningen! jag har kämpat som en gris för att vi ska komma tillbaka igen och det har tagit över ett år! jag hade till och med anmält mig till en 120, men vad händer då?? -Jo hästen blir halt! En hovledsinflammation dessutom, inge roligt!


men nu till den positiva biten! jag var på återbesök på mälarkliniken idag och La Toya har svarat mycket bra på behandlingen (till och med veterinären var chockad!!) och är bara ytterst lite haöt i longeringen nu, när jag var där första gången var hon 2gradigt halt i höger varv... Så nu är hon behandlad igen i förebyggande syfte och nästa vecka får jag till och med börja skritta henne uppsuttet! :D och veckan efter det får jag börja trava så smått, så vi går åt rätt håll igen!


Så det blir till att sätta igång henne långsamt igen och verkligen stärka upp henne ännu mera... som tur var så har hon ju inte stått så länge så hon har ju inte tappat så mycket muskler iaf! :D


Så om ca 1vecka får jag äntligen sitta i min fina dressyrsadel... fast känslan säger mig att det blir hoppsadel iaf första dagen haha!!

Ovido - Quiz & Flashcards