Linda Nilsson

Alla inlägg under juni 2010

Av Linda - 21 juni 2010 10:56

nu har jag snart varit hästlös i en vecka och jag saknar det inte, inte än iaf... håller på och säljer grejer för fulla muggar så om du behöver någonting i häst eller ryttarväg kolla in mina auktioner på tradera: http://www.tradera.com/auktioner/Lindaa_89 där finns allt ifrån benlindor, till shabrak, fälttävlansskydd, säkerhetsväst och fälttävlanshjälm... kolla in helt enkelt!


annars så fortsätter väl livet "som vanligt", är väl en rätt stor förändring utan hästen men jag försöker lägga lite tid vid symaskinen nu när jag har tid för det, just nu gör jag en skjortklänning, den är nästan klar, lägger ut en bild på den när den är färdig.


sen har jag ju SEMESTER nu oxå... i 2 hela veckor, sen ska jag tillbaka och jobba i 4 veckor sen blir det 2 veckors semester till, efter det börjar jag förhoppningsvis på skolan. väntar med spänning på brevet där det står om jag kommer in eller inte, kommer vara lite läskigt att öppna det när det väl kommer...


det går iaf bra för caroline och La Toya än så länge, hon var och tränade igår och både Linda Heed och hennes mamma tyckte hon var fin så det är ju ett bra betyg. Hon ska tävla första gången på fredag på Skästa så det är nära mig iaf. hoppas jag hinner se bara... sen ska hon till vingåker helgen efter. håller tummarna för att det går bra! :D


nej nu ska jag nog ta och gå en promenad i det fina vädret!!!

Av Linda - 17 juni 2010 21:17

japp nu är det gjort, eller iaf början till det är gjort. i går körde jag iväg La Toya till Hölö (ligger mellan södertälje och Trosa) Där ska hon stå hos en jätte duktig tjej som heter Caroline som ska fortsätta att rida, tävla och framför allt sälja henne åt mig.


Caroline har ridit mästerskap i hoppning på ponny så förhoppningsvis ska hon hoppa lite större klasser på La Toya igen, det var ju ett tag sen hon gjorde det.


Så detta är väl då den såkallade första dagen i mitt nya liv...   


känns riktigt skönt faktiskt, nu kan jag börja rikta in mig på det jag väntat på i flera månader, nu saknas det bara att jag kommer in på skolan och att hästen blir såld såklart.


så om det är nån som är intresserad av lite täcken, schabrak och annat smått och gått. som fina märkesträns, fälttävlansskydd eller en dressyrsadel så är det bara att höra av er...


Av Linda - 7 juni 2010 01:39

har precis skapat en ny blogg bara för La toya. en hemsida för henne helt enkelt. där kan du gå in och titta om du är intresserad av henne eftersom hon är till salu.


adressen är: http://latoya-tillsalu.bloggplatsen.se


har skaffat en ny bild på oss oxå. den är från uppsala den 24/5


 

tycker att den är rätt läcker faktiskt...   

Av Linda - 4 juni 2010 23:03

har köpt tre stycken foton av fotograf helen källgård.


kul att ha lite terrängbilder...


     

Av Linda - 1 juni 2010 08:18

nu är det länge sen jag skrev sist, vet inte varför egentligen men har völ inte orkat helt enkelt... har så mycket i huvudet ändå om man säger så!


har haft två stycken som varit och kollat på La Toya i förra veckan, det gick bra och det verkade som att båda tyckte om henne, men har inte hört någonting än så det är bara att hålla tummarna, annars skiter sig ju allt inte för att det är jordens undergång, men ändå! är så himla peppad inför flytt och utbildning, måste såklart komma in oxå, men det hoppas jag att jag gör!


i helgen var jag iaf på min och La Toyas troligen sista "riktiga" tävling i mariestad, och vi avslutade på topp! med vårat bästa dressyrresultat hittills på 51,7 straff eller 65,5%, en felfri hoppning och felfri terräng (fick dock några irriterande tidsfel, tror jag missade vid starten)  det gjorde att vi slutatde på 54,5 straff totalt och det gav en 11:e plats. hade jag inte haft de där tidsfelen hade jag kommit åtta, men det gör ingenting.


dressyrprovet:


hoppprovet:



terrängmomentet hinder 4-10ab



Ovido - Quiz & Flashcards