Linda Nilsson

Alla inlägg under oktober 2009

Av Linda - 15 oktober 2009 23:21

idag har jag varit inne i stan.Träffade maria och petter och vi var runt och tittade på maskerad kläder. jag tror vi kom på vad vi skulle vara till slut! haha :P


vi var runt och tittade lite. var även på spiltan så jag har beställt ett nytt dressyrshabrak och ett nytt pannband till dressyrtränset. det blir nog bra!


Maria var så snygg i den här peruken!! eller hur?? haha

 


sen var vi och tittade på lite bilar, då maria ska köpa en bil! och jag blev helt kär i den här. fast den var lite dyrare än vad jag hade råd med! haha


 


sen var jag och hade lite trevligt på annat håll... så nu känner jag mig gladare än vad jag gjort på länge! :D


så just nu leker väl livet! det plus att La Toya är igong igen och känns fräschare än på länge! ska börja hoppa snart så håll tummarna... för allt!!


Av Linda - 10 oktober 2009 15:39

idag var det KM i dressyr på Baståsen... Red La Toya och ridskolehästen Robin. För La Toya var det här första "tävlingen" efter skadan och hon uppförde sig nästan hela tiden. fick dock lite spunk i galoppen hehe! annars så är jag nöjd, med tanke på hur kort tid jag ändå har ridit henne. fick beröm av domaren som sett henne förut innan hon blev fälttävlanshäst, och hon tyckte att jag gjort ett jättebra jobb med henne, speciellt mad tanke på att hon varit igång så kort tid så det var kul! :D fick 179p = 61,73%


Robin gick en gång med en annan ryttare innan mig så det fanns inte så mycket ork kvar i honom om man säger så... men han gick helt okey med tanke på omständigheterna! men jag är helt slut i benen! haha fy fan, jag kommer ha träningsverk i morgon!


aja, nog pratat om hästar. i kväll ska jag in till stan och umgås lite, blir nog trevligt... :P hehe kanske informerar sen...

Av Linda - 6 oktober 2009 22:45

La Toya får äntligen gå i en stor hage igen! Skönt!!! :D

 


Nu är damphästen La Toya tillbaka... Hon börjar återfå sin ork, och med den kommer damprycken. Hon är sååå fin samtidigt som man känner att man sitter på en tickande bomb. det var inte bara en gång som hon hoppade rakt upp och ner idag när jag "försökte" rida igenom ett dressyrprogram!


I helgen ska vi nämligen på skoj vara med i KM i dressyr på baståsen. det går i LB:1. ska även rida lekttionshästen Robin utomtävlan då man bara får delta i KM med en häst var. så det ska bli kul. hoppas på att han ska gå snäppet bättre än på den lokala tävlingen sista helgen i september. men då var han oxå jätteduktig! men jag var helt slut! haha


  Robin



Ovido - Quiz & Flashcards