Linda Nilsson

Alla inlägg under januari 2011

Av Linda - 29 januari 2011 12:30

ja vad händer ikväll då?? är riktigt party sugen måste jag erkänna! haha


har varit dålig på att blogga på sistone som vanligt, kommer av mig helt enkelt. så vad har hänt i veckan då. ja en hel del faktiskt, känns riktigt bra i skolan, trevliga klasskompisar och bra lärare. förra helgen var vi ut och umgicks lite och sen hade jag en oerhört trevlig söndag (hoppas det kan bli fler sådana söndagar...) i veckan har jag haft hästen mån-ons så då var det rätt till stallet efter skolan. vi har börjat med data nu och det är kul att få variera med det, även fast det kan bli lite segt nu i början. sen har jag varit häst ledig tors- idag! skönt :D igår fick hästen tänderna raspade så hon ska vara fin i munnen tills nästa helg då jag ska ut på min första tävling på vad som känns som 100år! blir en dressyrtävling i botkyrka, LA:3 ska jag rida. ska bli intressant och se om hästen kan hålla sig i skinnet! haha


idag kommer mamma och pappa hit, pappa ska på mc-mässa så jag och mamma ska passa på att gå på romeo och julia som går på göta lejon. sen hoppas jag på att det är några fler som är partysugna ikväll för jag vill ut och skaka rumpa    haha


nej nu ska jag försöka få nått vettigt gjort innan mamma kommer.


puss puss

Av Linda - 11 januari 2011 19:54

så var skolan igång igen då! :P har börjat på en ny utbildning på samma skola. nu läser jag till mönsterkonstruktör så det är mönsterkonstruktion 5dagar i veckan, både mauellt och på dator. den läraren vi har haft än så länge är väldigt bra så det känns att det blir så mycket roligare då.


klassen verkar väldigt bra oxå så det är roligt! vi började ju igår så har inte hunnit prata med så många men det ska nog bli bättre än förra terminen iaf :)


hästförsäljningen går väl sådär oxå, trodde jag hade en skola som nappat på henne men, de verkar aldrig kunna bestämma sig så jag vet inte. det visar sig väl helt enkelt.


http://www.hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=434115


Av Linda - 7 januari 2011 21:11

nu var det väl ett jäkla snöande, räcker det inte snart?? nu har det ju dessutom varit runt 0grader ute så då packas ju snön ihop och så fryser det sen och då blir det skare. det tycker jag inte om!!!


idag har jag varit på ikea med mamma, jag köpte ingenting men fick några småsaker av mamma: en liten stekpanna, två matlådor, en sax och ett hyllplan med fästen.


var även in på chilli där jag fick ett presentkort i julklapp. men köpte inget där nu, blev sånt släpande. men där finns det ju hur mycket roligt som helst som man kan köpa, så blir till att åka dit igen nån annan gång.


sen var vi förbi stallet en sväng oxå med lite trådkorgar så jag kan få nån ordning i mitt skåp där. mia var där och skulle rida samtidigt så då fick hon träffa mamma oxå. :P


nu är jag hemma igen! ska väl titta på let´s dance sen får vi se vad jag gör. blir då bara till att slappa iaf

Av Linda - 4 januari 2011 23:22

idag var min häst halft galen, och jag ÄLSKAR henne då. då är det min fälttävlanshäst som är i farten... hon har vilat sedan i torsdags vilket tydligen gjorde henne väldigt gott, snacka om underbar hon var idag, trots att hon studsade, låg på som en idiot och for åt den ena och andra hållet! men det är den hästen jag vill ha. :)


hon är så fin... varför kan ingen förstå det och köpa henne!


   


ja hon är snygg, iknow...


Kommer alltid att älska henne oavsett! she´s the best

Av Linda - 3 januari 2011 23:24

nu är jag hyffsat frisk igen... skönt! har verkligen legat däckad i sängen. idag var jag ut till toya första dagen sen i torsdags, tur det finns hjälp att få. :D


har precis kollar på en bond film, vilken nostalgi... ser ut som stenålder! haha, men jag gillar dem. de är bra! 


köpte en ny mobil idag, min andra råkade åka in i väggen igår av nån väldigt,väldigt dum anledning. men är man korkad så är man, är man redan i skiten kan man väl lika gärna skita ner sig lite till... (ja dumt jag vet)


min gamla var lite misshandlad:

  så jag köpte en ny:

 


har oxå lovat att det ska komma nån sort bilder på vad jag gjort i skolan och hemma.


här kommer iaf tre bilder på det:



chiffongtopp som jag sedan sytt på paljetter på. 

halsband broderat för hand... tog sina timmar

   

en dålig bild på min klänning. ska ta en bättre jag lovar...


har ingen bild på mina jeans än men jag ska ta det och en bild på toppen när den har paljetterna på sig.


min häst fick ett nytt träns i "julklapp" har inte haft nått bra dressyrträns, men nu har jag det. hon ville verkligen inte vara fotomodell men:

 


tog en fin bild på henne och hennes hagkompis i förra veckan


  och en när vi var ute och red:


 


nej nu ska jag gå och lägga mig och sova, en dag i morgon oxå! ska rida ut i snön på toya, hon har vilat sen i tordags så det kan nog vara lite fart i damen! haha :D

Av Linda - 1 januari 2011 21:59

jag får  väl ta och önska alla ett gott nytt år.


för min del var det väl det sämsta nyåret på länge, låg utslagen i sängen med feber... :(


jag hoppas att detta året ska bli ett bättre år en det förra, visst var det mycket bra som hände, men vissa saker önskar man att man hade haft ogjorda eller att det hade fortsatt som det gjort innan... men men!! jag måste försöka rycka upp mig innan jag gör nått dumt..


nu ska jag iaf vila och ta det lugnt innan skolan börjar igen den 10:e


uppdateringar kommer


nu ska jag se klart harry potter och halvblodsprinsen sen blir det till att sova.... :P

Ovido - Quiz & Flashcards