Linda Nilsson

Alla inlägg under juli 2009

Av Linda - 9 juli 2009 10:45

Nu har vi köpt en ny bil... eller ja pappa har köpt en ny bil men jag och mamma ska slåss om den, vilket betyder att jag ska ha den! haha


det är en fyrdjulsdriven volvo XC70 cross contry


Betydligt bättre att dra med än lilla audin som vi för övrigt ska sälja nu. jag var och tränade för Tina igår och det kändes knappt som om man hade ett släp bakom! hehe träningen gick flr övringt väldigt bra! :D Planen är att vi ska lyckas rida 120 på hemmaplan den 29/8 så nu är det bara att träna stenhårt! haha :P men det känns bara bättre och bättre så det ska nog gå!


Jag håller även på och bygger lite hinder... det ska bli två stycken lådor/hus de kommer bli ca 85cm höga och 120cm breda. tanken är att jag ska kunna ställa dem bredvid varandra och få ett lite bredare hinder eller ställa dem var för sig och träna på smalhinder... ska även fixa både långa och korta bommar till dem sen! :D är iaf klar med båda stommarna så nu ska jag bara slå på bräderna... :D

Av Linda - 7 juli 2009 00:26

så här ser min tävlingsäsong ut framöver:


11juli - fälttävlan i Enköping

VILA

9 augusti - fälttävlan i Hofors

15-16 sugusti - fälttävlan i Mantorp


29-30 Augusti - Hoppning på Baståsen

5 september - fälttävlan på Örebrotrakten

13september - fälttävlan på Örebro fältrittklubb


26-27 september - fälttävlan på stockholms fältrittklubb

4oktober (om vädret tillåter) - fälttävlan i Åkerbo.


sen blir det väl nån hopp och dressyrtävling sen en välförtjänt vila! :D


Av Linda - 6 juli 2009 20:12

nu ska jag bara vara lite mer tjatis och skriva om min häst, men jag kan inte låta bli! haha


Just nu är hon så grymt underbar att rida. Idag red jag i dressyrsadeln på en av grusvägarna, och det var nog bara ett stort smile som red runt. hon bär sig så himla fint nu, så det känns som om man sitter på en helt annan häst. Och så mycket snyggare hon har blivit, hon har biffat på sig som tusan så det känns som om man sitter på en liten hingst eller nåt! :D


På lördag ska jag tävla i Enköping, tanken var att jag skulle ha gått upp i lätt klass på henne där, men hon ville inte alls med vattnet när jag var där och tränade så det blir debutanten ändå. det är en stilfälttävlan så det är bara att hoppas på att vi kan vara stiliga i terrängen! :D men det tror jag nog att vi kan! hon går ju som en klocka så det ska väl inte vara några problem.



Ovido - Quiz & Flashcards