Linda Nilsson

Alla inlägg under mars 2011

Av Linda - 4 mars 2011 08:47

ja i onsdags var det hästen som fick en styling och igår var det jag. var med som hårmodell igen för Schwarzkopf professional. denna gången blev vi stylade enligt den nya kollektionen och hade en mindre intern visning för en grupp andra schwarzkopf frisörer som inte sett kollektionen än.


jag är väldigt nöjd med min "nya look" och extremt nöjd med färgen. den blev skitsnygg!


 

färgning pågår, kände mig som en elefant eller en hund med långa hängande öron! haha


 

färdig färgad... på den här bilden ser man hyffsat hårets färgskiftningar.   


     

färdig stylad... tycker själv att toppen var hemsk, men det är smällar man får ta :D


 

sminkningen som duktiga jörgen gjorde. :P riktigt snyggt, men försvann bakom luggen ju. och ja jag vet att det är ett snyggt diadem jag har i... haha mjau ;)


tack schwarzcopf :)


Av Linda - 2 mars 2011 16:18

idag har la toya äntligen blivit klippt igen. skönt och bli av med all päls så hon slipper bli så himla svettig.    

före = pälsboll :P


    efter. var en del hår som lossnade, och ja jag vet att hon inte ser klok ut på bilden ovan, hon står som en jag vet inte vad. men  ni ser iaf resultatet. :)


efter hon var färdigklippt red jag iväg till ridhuset och hoppade lite. hoppade bara låga hinder och tränade styrka och lydighet. byggde upp en liten studds med två galoppsprång till en oxer och två små hinder som stod som i ett S, tillsammans med oxern. hade även travbommar på böjt spår.


  dagens övning.


hon gjorde det bra, var lite lagom lat i början men mot slutet gick hon riktigt bra.


 

   

tur att hon ärt så snäll... jobbigt att släpa på hästen när man bygger och plockar bort alla hinder så hon står snällt lös mitt i ridhuset medans jag fixar. kanske skulle lära henne att bära lite istället. haha


    var riktigt fint väder idag oxå   härligt med sol, borsett från att man blir så bländad att man knappt ser nått.


nej nu ska jag ta och plugga lite, har en hel del att ta igen eftersom jag var borta en hel vecka från skolan.



Ovido - Quiz & Flashcards