Linda Nilsson

Alla inlägg under januari 2009

Av Linda - 30 januari 2009 22:55

japp! idag kändes La Toya lite mer normal... hon bockade inte två varv runt ridhuset ialla fall!! jobbade igenom henne idag eftersom jag ska på "träningshoppning" i morgon på hamre. Ska hoppa 100 och 110 så jag hoppas att det ska gå bra, men det ska det göra tamme tusan! jag måste lita på mig själv för hästen vill och bjuder ju nu... :D


Träningen i onsdags gick i stort sätt jätte bra! det var bara jag som fick "höjdskräck" i några sekunder när hon höjde ett hinder lite, men efter att jag tagit mig själv i kragen gick det bra, så nu känns det bra!


har gjort lite små ändringar på min tävlingsplanering.

jag struntar i strömsholm den 7/2 och rider som sagt i morgon i stället, även fast det inte är nån riktig tävling, men det ger mig mer!


aja håll tummarna för mig i morgon! nu ska jag sova... god natt!!

Av Linda - 26 januari 2009 00:12

jaha! Fick veta idag att jag inte får behålla kavajen som jag trodde att jag hade fått! kul! Nu måste jag alltså sy om min gamla kavaj för att jag ska ha nån att rida i överhuvudtaget! men den är så himla tråkig... hade tänkt att ha den som dressyrkavaj, men den får duga så länge! Jag har precis beställt tygprover från en finsk tygleverantör så jag hoppas hitta nåt passande tyg där som jag kan sy en ny kavaj av! har haft planer länge på att sy en men har inte hittat nåt tyg och har heller inte känt nån press eftersom jag har haft en snygg, men nu blir jag som sagt av med den så nu får vi sätta planerna i verket!!


aja idag longerade jag La Toya när jag var i stallet, har köpt en "pessoa-sele" den fungerar riktigt bra på henne så det är en bra variation att använda den ibland! :D

Av Linda - 22 januari 2009 22:43

Nu har det helt plötsligt hänt någonting i Linda Nilssons hjärna! Jag känner mig äntligen peppad igen på allt som har med hästarna att göra igen! Nu känner man att fälttävlanssäsongen är på väg och att man redan nu börjar förbereda sig för den!! Det ska bli så himla kul att få starta förhoppningsvis redan i april - så nu jäklar!!


Hoppträningen i söndags för Jan jönsson gick hur bra som helt och även den för Tina i tisdags gick bra! Hon förstod inte vad som hade hänt för nu bara red jag utan att krångla till det och det kändes hur bra som helst! å nu ska det bara gå lika bra på tävling oxå kan man hoppas! :D


La Toya kändes jätte pigg och fräsch idag så jag hoppas att det sitter i nu sen ska vi allt sopa banan!! haha :D

Av Linda - 18 januari 2009 19:59

Träningen idag gick verkligen över förväntan! Jag är jätteglad och känner mig nu jättepeppad och vill att fältävlanssäsongen ska komma igång!


Vi gjorde en mängd olika övningar.


På den ena långsidan stod det en serie på den andra stod det en oxer och ett räcke med 6 galoppsprång emellan.

två hinder stod på varsin diagonal, det ena en smal mur och det andra ett räcke mer vattenmatta under.

utöver detta stod det två hinder på medellinjen som vi hoppae på volt bl.a kolla min fina skiss...


Detta var riktigt kul och lärorikt så jag kommer passa på att träna för honom igen vid nåt bra tillfälle. Ska nog även träna för Pia pantsu i mars!


Fler bilder kommer i morgon för maria glömde kameran i sin väska! :D

Av Linda - 17 januari 2009 20:08

jag har för en gångs skull haft lite flyt! I morgon ska jag på träning i Örebro för Jan Jönsson som bl.a tog brons i fältävlan i OS 1972.


det ska bli jätte roligt! Jag kommer att skiriva här på bloggen i morgon hur det gick!



Av Linda - 15 januari 2009 22:31

ja i går var jag då i väg på detta årets första träning! La Toya var jätteglad över att få komma ut igen så det var skönt! Träningen gick bra, det var bara ett hinder som jag inte riktigt ville samarbeta med! Men efter lite svärande gick det tillslut bra och vi var nöjda för den här veckan!


Idag har jag gjort av med en massa pengar! (bra att göra det samma dag man får lön!) Har köpt: en ny nosgrimma till mitt tävlingsträns, nya jodphurs, foder till hästen, en film om stretching och massage på hästar, strumpor och ett par nya ridhandskar.


Dessutom så ska jag inom en snar framtid beställa en charles owen J3 (fältävlanshjälm) och fältävlansskydd till La Toya. Det blir inte så billigt det heller, men vad gör man inte för att skydda sig och hästen!?


Idag har jag i alla fall klippt La Toya så nu är hon snygg igen efter vintern! :D

Av Linda - 12 januari 2009 22:14

idag red jag igenom toyan riktigt ordentligt för första gången efter hennes lilla semester! Hon var lite stel och lat till en början! men innan jag var klar med henne var hon hur fin som helst! man börjar verkliegn känna skilnaden nu när man börjar få loss henne i bogarna, har hittat några bra övningar på hippson.se som jag ska testa! de som jag testade idag fungerade riktigt bra! Så jag ska nog få till dressyren nu hoppas jag! :D Vi kan bara vi vill... haha


Sen tycker jag att ni som läser min blogg är lite dåliga på att kommentera! lämna gärna en rad eller två så att jag vet vilka som läser!! :D


Kram Kram

Av Linda - 11 januari 2009 23:27

känner mig ganska duktig nu faktiskt! jag börjar lyckas med att äta mindre onyttigt och träna mer!


har på senare tid varit ut på "powerwalks" minst 4 gånger i veckan. dessutom så var jag på gym i fredags + att jag och maria gick runt halva stan, gick och joggade lördag och idag så cyklade jag på träningscykeln + att jag gjorde en del stryrketräning! så jag känner mig lite duktig i alla fall!


måste försöka hålla det här nu så att jag kommer i form! men det ser ut som att jag faktiskt kommer att lyckas... "jag ser ljuset" haha


och på onsdag ska jag träna för Tina igen första gånger efter "semestern" så nu ska hon oxå trimmas, fast hon är ju i lite bättre form än vad jag är i och det är väl tur det!


Nån som har nått bra tips på dressyrtränare runt västeråstrakten by the way? som inte kostar skjortan!!! :P


Ovido - Quiz & Flashcards