Linda Nilsson

Alla inlägg under april 2009

Av Linda - 30 april 2009 22:11

nu har jag ju tävlingsplaneringen lite mer klar! eller snarare den är helt klar fram till i juli. Augusti och framåt är ännu preliminärt!!


så här ser den ut:


2 maj: div 3 hoppning i kungsör

3 maj: kurs för Jan jönsson

23-24 maj: Fälttävlan i uppsala

6 juni: Fälttävlan i Örebro

14 juni: Div 3 hoppning final i sala

28 juni: Fälttävlan på Baståsen med DM i lag och inviduellt.

11 juli: Fälttävlan i Enköping (förhoppningsvis debut i lätt klass)


2 veckors välförtjänt semester


15-16 augusti: Fälttävlan i Mantorp

29-30 augusti: fälttävlan norrköping eller hoppning Baståsen

5-6 september: kanske hoppning en av dagarna på rocklunda

12-13 september: fälttävlan Örebro

26-27 september: fälttävlan stockholm

4 oktober: Fälttävlan Åkerbo


Av Linda - 30 april 2009 20:57

är inte valborg överskattat egentligen?? jag menar, vad går det egentligen ut på nu för tiden?? det är ju mest bara en massa små sfollor som springer runt och super skallen av sig... näää.... jag orkar inte! jag dissar alltihop!! haha :P


aja nog pratat om valborg! Nu är iaf La Toyas täder raspade och igår på hoppträningen var hon jätte fin... något pigg, men det var bara skönt att känna! :D har dock träningsvärk idag för vi satt och red ett tag utan stigbyglar och det var rätt jobbigt, sen är ju mina ljumskar inte riktigt normala, men det är bara le och se glad ut! hehe


På lördag är det första omgången i div 3 hopp så kom och hejja på oss i kungsör! Jag är lagledare, men ska även rida i laget! jag hoppas att det ska gå bra så att vi kan visa att vi oxå finns... :D


Och på söndag ska jag på kurs för Jan Jönsson! det ska bli jätte roligt och jag är riktigt nyfiken på vad han kommer tycka om henne, var och red för honom i januari och det har hänt en hel del med hästen sen dess så det ska bli riktigt, riktigt intressant och roligt! :D

Av Linda - 25 april 2009 21:54

ja vad har hänt resten av veckan då??


tjaaa... jag har jobbat lite grann, och varit ute hos La Toya såklart!


Och självklart har ju hon lyckats tajma in det så bra inför tävlingen i morgon! vad händer?? jo jag börjar känna att det är dags att raspa tänderna igen! så jag har ringt veterinären och hon kommer på måndag! det är ju lite krångligt när jag måste droga henne annars hade jag ju kunnat göra det på en gång, men nej nej! Det är fyra dagars karens på det lugnande medlet så måndag är ända dagen jag kan göra det på med tanke på att jag ska tävla i hoppning den 2:a.


Hoppträingen i Torsdags gick bra! bortsett från att hon då var jobbig i munnen. Idag red jag faktiskt henne med hackamore för första gången, just för att slippa stoppa ett bett i munnen på henne i onödan så att hon inte blir grinig inför dressyrstarten i morgon.


I morgon är det som sagt 2:a omgången i div 3 dressyr som rids i LB:3. I laget kommer jag - La Toya, Bea - Lamperia, Sanna - Comet och Carina - Zatellit att rida. Sist kom vi 2:a slagna med endast 1 poäng så vi hoppas att det går bra i morgon oxå så att vi får rida finalen den 31maj som går på hemmaplan på Baståsen...


nej nu ska jag gå och lägga mig. jag har stalljour i morgon och ska vara i stallet kl. 6.00 mindre roligt, men men!!

Obs! Bilden är från Mantorp den 19/4 och är tagen av Sanna... :D

Av Linda - 23 april 2009 11:47

det tog några dagar innna jag fick tid att sätta mig ner och skriva hur det gick i Mantorp i helgen! Det blev en ganska rejäl stolpe ut tyvärr...


Lördagen började bra! Jag började rida fram inför dressyrstartet och La Toya kändes verkligen hur fin som helst, men vad händer...?? jo jag startade först, jag kommer in på banan, får startsingnal ocg börjar rida programmet. precis när jag rider ut i höger varv blåser domaren av mig för att jag rider fel, och jag fattar verkligen ingenting! Då visar det sig att de sitter med fel dressyrprotokoll i dommartornet. Jävligt irriterande!!! jag fick gå ut från banan och vänta i typ 10min och sedan börja om igen! och då blev det ju såklart inte lika bra! La Toya blev spänd och det resulterade i att det blev lite ryckigt och ojämt! fick ändå hyfsat bra resultat, men inte på långa vägar så bra som om jag hade fått fortsätta när jag började rida programmet första gången!!!


sen skulle jag sadla om till hoppningen! det kändes hyfsat bra på framridningen, emn när jag kom in på banan fick jag nåt jävla hjärnsläpp så jag fick 8fel plus tidsfel för att det var så tajt tid. Kul!? nej inte ett dugg... så himla onödigt! så där halkade jag ju ner en bra bit i resultatlistan kan man säga...


I terrängen på söndagen gick det betydligt bättre! Det kändes skönt eftersom det är det som är viktigast! jag har aldrig kännt henne så peppad på en framridning nångång! hehe... fick dock ett stopp på det fjärde hindret, fattar fortfarande inte varför men hon blev nog extremt överaskad tror jag! hindret stod lite dumt ur sväng och var ganska glest. men, men det var ingenting att göra åt! jag gjorde en volt och då hoppade hon. resten av banan gjorde hon bra och vattnet gick hon igenom så det kändes skönt inför nästa fälttävlan... och då ska vi väl kunna få lite bättre början tycker jag! :P


I kväll ska jag hoppträna för Tina och på söndag ska vi tävla dressyr för då är det den 2:a omgången i div.3 Håll tummarna för oss så att vi lyckas knipa den där 1:a platsen den här gången!!! :D

Av Linda - 16 april 2009 23:54

Idag var jag och dressyrtränade för Åsa. La Toya kändes väldigt fin och var mycket stadigare i formen än vad hon var sist!


Vi tränade som vanligt på att lösgöra henne i bogarna, sen tränade vi lite övergångar och rörelser som kommer i dressyrprogrammen framöver. Men det börjar bli ordentlig skillnad på henne nu! Hon har dessutom börjat få värsta nacken (för att vara sto!) haha :P


men jag har ju skaffat mig lite ångest oxå! Igår var jag ju bara tvungen att köpa ett vanligt novabett, eftersom hon känns så fin på terrängbettet. Hon går väldigt bra på det här och jag får ju till skillnad från vanlig dressyr ha det är i fälttävlansdressyren! Ska rida med det andra bettet i morgon så får jag bestämma mig då...


I morgon är det dax att packa alla grejer och åka ner till Mantorp! man behöver ju ha en hel del grejer med sig, dubbelt av allt i stort sätt. Som tur var har jag samma träns i alla moment men olika bett! Annars ska jag nog ha dubbel av allt med mig!


Håll tummarna för mig så hoppas jag att jag kan skriva om hur bra det gick sen när jag kommer hem (förhoppningsvis med placering)




Av Linda - 15 april 2009 00:28

idag fick jag äntligen lön! och vad gör man då?? man shoppar, fast inte till mig utan till hästen! haha


köpte bl.a ett back on track nättäcke till henne (man måste ju skämma bort dem ibland) en ny sadelgjord till dressyrsadeln, ett nytt bett, nya transportskydd m.m. (fan va pengarna sprang iväg!!!)


sen var jag ut till stallet och red en sväng längs ån för att sedan avsluta med att rida igenom dressyrprogrammet en gång i paddocken! Hon kändes jättefin, var dock hur piss som helst men det känns bara bra för då är hon absolut inte trött efter allt tränande!


I morgon ska jag dressyrträna för åsa sen på fredag blir det bara lite lättare jobb och på e.m åker jag till mantorp!

Av Linda - 12 april 2009 23:58

Nu börjar det verkligen dra ihop sig inför säsongens första fälttävlansstart! snacka om att jag är peppad!!!


idag red jag igenom dressyrprogrammet för första gången! red samma program i uppsala 2008 men nu är det på lång bana!!! för att vara första gången jag red igenom det och jag hade dessutom inte rätt bett kändes hon riktigt fin! så det bådar gott... :D hon känns riktigt pigg och fräsch nu!! I paddocken stod det en liten oxer när jag red! jag hade ju dressyrsadeln på och hade inte tänkt att hoppa, men varje gång jag red i närheten av hindret så sög hon tag i det, så när jag var färdig med henne så fick hon hoppa över den en gång! då blev hon nöjd! hehe kändes lite småroligt men det gick bättre än jag trodde! notera att oxern dock bara var typ 65cm hög eller nått sånt! men La Toya tyckte det var lika roligt för det! haha!!!


i morgon ska jag åka till baståsen och träna lite vatten för sanna och på torsdag ska jag dressyrträna sen på fredag e.m bär det av mot mantorp! för jag startar såklart först kl.8.00 på lördag. Typiskt!!! :P


nu ska jag gå och lägga mig! god natt...

Av Linda - 11 april 2009 13:03

idag har jag varit duktig! Vi skulle ha ett hoppmöte inför div 3 i hoppning på baståsen idag kl.10 så då var jag så duktig att jag tog cykeln och cyklade dit! :D hade gjort chockladbollar och muffins så de stoppade vi i ryggsäcken och så bar det av! nu har jag iförsig bara ca 4km till bastis men ändå!

 jag ska ju vara lagledare så det är bäst att man sköter sin uppgift!


första omgången är den 2maj så det är inte så lång tid kvar! man ska ju få ihop ryttare men det ser lugnt ut! La Toya och jag går in i Laget om det behövs som en kul grej! annars så kommer vi hoppa klasserna som är efter!


Nu ska jag åka ut till La Toya och galoppträna henne hade jag tänkt i det underbara vädret! :D så man får igång flåset lite inför nästa helg...


Ovido - Quiz & Flashcards