Linda Nilsson

Alla inlägg under augusti 2009

Av Linda - 20 augusti 2009 22:56

jaha idag var jag på mälarkliniken med LA Toya och jag vet inte vad jag ska tycka eller inte! Det var inget gaffelband iaf! däremot en hovledsinflammation... så nu är hon behandlad där och jag ska tillbaka igen omca 2,5vecka! då får vi se hur det ser ut då! :(


men, men huvudsaken rä att hon blir bra! vilket hon förhoppningsvis blir!



Av Linda - 19 augusti 2009 11:54

I morgon är det då dags att åka med La Toya till mälarkliniken. det är bara att hoppas å det bästa!


för er som inte vet är är hon halt sedan två veckor. Troligen så har hon efter att ha sprallat i hagen (typiskt henne!!) i början av maj slagit till sig på insidan av höger framben. Ur detta har det trloigen bildats ett överben på gaffelbenet som sedan har gjort att gaffelbandet har skaft på det och bildat en inflammation. :(


Total otur kallas det... men, men det är bara att hoppas på det bästa, att det inte är så farliugt och att det inte tar alltför lång tid innan hon blir bra! MEN det VIKTIGASTE är att hon blir bra, men det är så synd för hon som hade blivit såååååå fin nu och allt! dessutom har jag precis köpt en ny dressyrsadel!!


Så är det nån som vill ha lite ridhjälp så finns jag här! bara att höra av sig! :P



Av Linda - 9 augusti 2009 22:56

ursäkta men det ända jag vill säga just nu är:


helvetes förbaskade jävla ap skit.....


:(

Av Linda - 4 augusti 2009 21:11

jaha... gud vad snygg man är alltså! fast det börjar lägga sig lite nu aif... fast det vätskar rätt mycket från hakan!


var till läkaren idag för att kolla om jag behövde pencilin eller nåt sånt. så nu ska jag äta antibiotika mot såren och tre andra tabletter som ska hjälpa nacken att bli bättre... de ska hjälpa musklerna att slappna av!


men när jag skulle till apoteket för att hämta ut alltihopa hade de självklart bara hälften av grejerna i sura, men jag ska ändå till eriksborg i morgon och göra en röntgen på nacken så jag får svänga in på erikslund då och köpa resten då... jag hade ju velat ta den första dosen antibiotika idag så att de förbaskade såren försvann någongång! , men, men! jag klarade ju mig rätt bra ändå så!!

Av Linda - 3 augusti 2009 11:02

igår var jag till kvinnersta och skulle terrängträna... Det började jätte bra och La Toya kändes jätte fin... lite väl taggad kanske men, det är väl sånt man får leva med...


när vi hade hoppat ett par hinder skulle vi hoppa deras coffin. en coffin är för er som inte vet en trekombination som består av hinder in en grav på mitten och ett hinder ut. ofta lutar det neråt mot graven så att den ligger lägre än de andra hindrena.


ja iaf La Toya tyckte graven i mitten var läskig av någon anledning, hon brukar inte titta på sånt, men hennes gammla dikesskräck kom väl fram eller nåt... efter många om och men fick jag henne att hoppa det förts hindret, men då hoppade hon så himla stort så hon landade väl ca 1m från graven, och eftersom hon hade hoppat så stort var hon i en sån lutning så när hon tvärstannade på graven hade jag inte en chans att hålla mig kvar utan jag åkte med huvudet före rakt ner i graven och slog i med ansiktet i gravens främre kant. Så nu är jag så lagom fin med en spruken läpp (tänderna borrade in i läppen) och uppskrapad haka och läppar. ser verkligen hemsk ut ska jag tala om... inte roligt alls.


men man får se det som turen i oturen, jag bröt igenting och jag skadade bara mjukdelar, tänderna klarade sig tack vare att läppen tog den största smällen. det är smällar man får ta om man ska hålla på med fälttävlan!


huvudsaken är att LA Toya inte gjorde sig illa och det var absolut inte hennes fel och inte mitt heller, det bara blev så! det är bara att komma igen!


ni som hoppas på en bild kan glömma det för jag vill knappt visa mig utanför dörren just nu... :P

Av Linda - 1 augusti 2009 10:40

usch vad det har regnat mycket! Idag är det exakt 10år sedan vi fick tillgång till vårat hus på borgåsen i surahammar och det har nog aldrig varit så högt vattenstånd som det var under förra veckan. det var så högt så att våran brygga lossnade... som tur var så sitter båten fast i ett separat rör och sedan med bryggan så den hindrade bryggan från att försvinna ut på sjön vilket var en himla tur! så det var bara för pappa att bada ut och sätta fast bryggan igen efter att ha svetsat längre rör.


La Toya har haft 2 veckors välförtjänt semester, nu är hon igång igen, och vi ska tävla nästa helg i hofors. det blir en 90 där med och om hon går bra där och på träningarna i morgon och i veckan blir det kanske en debut i 100 i mantorp som är helgen efter!


Fick även ett ryck och bestämde mig för att köpa en ny dressyrsadel då jag inte tycker att jag kan komma till ridning ordentligt i den jag har. så nu har jag köpt en "begagnad" prestige top dressage deep. Den är inte använd mer än 5 gånger så den är verkligen som ny! Ska till strömsholm på tisdag för att prova in den, sen så ska vi nog kunna se ut som proffs jag och La Toya! haha


Bilder:

1: pappa ska försöka ta sig till den flyende bryggan.

2: det är så mycket vatten så spången som går ut till bryggan är täckt till och med...

3: uteritt med Toyan. hon fick ett snyggt skav av grimman när det regnade så där mycket så de första gångerna hade vi jätte luddet albert på tränset för att det inte skulle bli värre! :P

4: var bara tvungen att ta kort på mammas rosa blomma! den var as cool ju!

5: Nya sadeln! bilder kommer sen när den passar som ett smäck på La Toya!

Ovido - Quiz & Flashcards