Linda Nilsson

Alla inlägg under maj 2010

Av Linda - 10 maj 2010 14:50

Idag var jag i badhuset och simmade, har gjort nått med knäna så jag ska noh låta bli och gymma och jogga just nu!   blir riktigt fräsig på dem, ärligt talat!!


men iaf simmade 50längder det var väl helt okey, självklart var det bara pensionärer där och de tittade lite på mig när jag varvade dem, för jag simmade visst lite fortare! haha


sen är det ju uppenbarligen dags för operation på onsdag (HJÄLP!!!) har väntat länge på det här, och det ska bli skönt att få det gjort, men det är ändå läskigt! helt plötsligt blev det så verkligt! men blir den bra efteråt är det helt klart värt det! optimist som man är hoppas jag på att kunna tävla på lördag, men vi får väl se hur det blir med den saken, haha! hoppas kan man ju alltid få göra...


Har satt ut nya annonser på La Toya igen (!!) har sänkt priset ytterliugare, så nu är det prutat och klart, lägre kan jag inte gå... bara att hoppas på att nån nappar nu, det är ju faktiskt en väldigt trevlig häst!


men ikväll ska jag iväg på pay and cross i enköping, hoppas hon sköter sig, men det tror jag nog, kommer säkert vara pigg och glad men det är väl bara positivt!   


länk till en av alla annonser på La Toya:

www.hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=348781

Av Linda - 2 maj 2010 23:07

Ja jag har ju då varit iväg på kurs med La Toya hela helgen hos Mathias gustavsson. La Toya har överlag varit jättefin under alla pass, var dock lite övertaggad första passet i lördags, hehe, men idag söndag har hon varit lugn och fin hela dagen.


Vi har ridit två pass per dag, ett markarbetes/hopp pass på förmiddagarna där vi tränat mycket rytm, lydnad och eftergift, att man blir klar i tid innan hindret för det är väldigt viktigt i terrängen sen. På eftermiddagarna har vi sedan haft ett terrängpass, på lördagen var det mer inriktat på att hitta tempot och rytmen plus lydnad så det blev mest små hinder för att få dem att lyssna. På söndagen fick vi hoppa lite större hinder och flera i följd.


La Toya har gjort detta med bravur... är jätte nöjd med henne!   


Nedan kommer lite bilder (tagna ur filmerna) plus en film från båda dagarna.


                           


Ovido - Quiz & Flashcards